Page 262 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 262
260 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? nete érkezett”. Olyan szolgáltatót válasszunk, amely lehetővé teszi, hogy a felhasz- nálók maguk határozzák meg, mennyi és milyen típusú üzenetet kívánnak kapni a szolgáltatótól. Átgondolandó: – Okos dolog leiratkozni olyan üzenetekről, amelyeket a felhasználók a szolgálta- tótól kapnak? Jó, ha a felhasználók az üzenetküldési beállításokat maguk tudják elvégezni a profljukon. Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Mutassuk meg a felhasználóknak, hogyan kapcsolhatják ki az értesítéseket. Üzenetek a szolgáltatótól – alapkövetelmény: Olyan szolgáltatót válasz- szunk, amelynél a felhasználó ki tudja kapcsolni az értesítéseket és hasonló üzeneteket. A felhasználási feltételek változásai A webes szolgáltatók többsége fenntartja magának a jogot, hogy bármikor, külön értesítés nélkül változtasson a felhasználási feltételeken. Amennyiben a felhasz- náló a változás után is használja a szolgáltatást, az automatikusan a módosított felhasználási feltételek elfogadásának minősül. Amikor regisztrálunk egy szolgál- tatónál, a mi felelősségünk rendszeresen ellenőrizni, hogy változtak-e a felhasz- nálási feltételek. Átgondolandó: – Mi van akkor, ha a feliratkozás óta megváltoztak a felhasználási feltételek? Ha- tással lesz ez arra, miként használjuk és miként használják diákjaink a szolgál- tatást? Mi van akkor, ha nem értünk egyet a változásokkal? Rendszeresen ellen- őrizzük a felhasználási feltételeket, keressük, hogy történt-e változás, és ennek megfelelően viszonyuljunk a szolgáltatáshoz. Mindenképpen tanácsos gondosan elolvasni minden, a szolgáltatótól érkező, a változásokról szóló e-mailt. – Ha a szolgáltatót felvásárolja egy másik cég, vajon a felhasználási feltételek is megváltoznak? Keressünk rá a közösségi médiával foglalkozó oldalakon – ilyen például a Mashable.com, a Cnet.com és a TechCrunch.com –, mit írnak az ál- talunk használt szolgáltatásról. Olyan szolgáltatót válasszunk, amelynek nagy, stabil, aktív felhasználói közössége van; általában jó jelnek tekinthető, ha a fel- használási feltételeket sokan tartják elfogadhatónak.
   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267