Page 261 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 261
16. fejezet: Az online világ kockázatai 259 Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Azonnal távolítsuk el a személyiségi jogot sértő és ehhez hasonló anyagokat az oldalról, vagy szüntessük meg a proflunkat. – Gondoskodjunk arról, hogy proflunk „aktív” maradjon; így elkerülhetjük, hogy a szolgáltató az „elhagyott” adatokat törölje. Információ törlése – alapkövetelmény: Olyan szolgáltatót válasszunk, ahol törölni lehet a feltöltött adatokat. Információszolgáltatás másokról a szolgáltatónak Ha azon gondolkozunk, hogy feltöltsünk-e a netre egy adatbázist, amelyben embe- rek neve, címe és egyéb adatai vannak: ne tegyük. Egyrészt ezek az adatok nem a mieink, nem rendelkezhetünk velük, másrészt ha megtennénk, több szabályt és törvényt is megsértenénk. Ezt a diákoknak is tudniuk kell. Átgondolandó: – Kéri-e a szolgáltató a regisztrációhoz, hogy más felhasználókról is adjunk ada- tot? Ha igen, inkább válasszunk másik szolgáltatót. – Jogsértés esetén törölhetőek az információk? Próbáljuk ki ezeket a műveleteket, mielőtt az osztállyal használnánk a szolgáltatást. Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Jogsértés esetén távolítsuk el vagy tegyük láthatatlanná az anyagot az oldalon. – Mondjuk el a felhasználóknak, hogyan távolítható el, illetve semlegesíthető a jogsértő tartalom az oldalról. – Mondjuk el a felhasználóknak, hogy a szolgáltatás adatvédelmi rendelkezései, illetve felhasználói feltételei szerint elégtételt kaphatnak, de az elérhető elégtétel jogrendszerről jogrendszerre változik. Információszolgáltatás másokról a szolgáltatónak – alapkövetelmény: Ne tegyük! Nem rendelkezhetünk mások információi felett. A szolgáltató–felhasználó irányú kommunikáció A szolgáltatók értesítéseket küldhetnek a felhasználóknak a felhasználó oldalán bekövetkezett változásokról. Például: „Az oldal frissítésre került” vagy „Új üze-