Page 277 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 277
17. fejezet: Gyakorlati szempontok az osztálytermi munkában 275 – Kérjük meg a diákokat, hogy használjanak nyilvános nevet, ami a keresztnevük- ből és a vezetéknevük kezdőbetűjéből áll, például: Chris S. (Ehhez olyan szol- gáltatót kell választanunk, amely megengedi, hogy a felhasználónévtől eltérő nyilvános nevet generáljunk.) – Készíttessünk a diákokkal avatart magukról online avatargenerátorral. Ilyen például a Gravatar, a Build Your Wild Self, a Unique és a Meez. Legyen ez a proflképük. Így tudni fogjuk, hogy „Chris S.” az osztályunk tagja, és nem vala- ki más. A diákok felelőssége, hogy saját bejelentkezési adataikkal dolgozzanak Teljesen egyértelművé kell tenni a diákok számára, hogy felelősek mindenért, ami az ő felhasználói nevük / loginjük alatt megjelenik. Ha például Alice és Rachel együtt dolgozik, de minden munkát Rachel végez Alice login neve alatt, akkor Alice kapja az értékelést a munkájára. A diákoknak kell nyilvántartaniuk, melyik munkát ki végezte, kinek a loginneve alatt és mikor. Lássák-e a diákok egymás munkáit? Bizonyos esetekben azt szeretnénk, ha a diákok megnéznék és kommentálnák egymás munkáit. Más esetekben ez nem célszerű. Ha a diákok kis csoportokban dolgoznak, lehet, hogy inkább azt szeretnénk, hogy mindegyik csoport láthassa, mit produkálnak a többiek. De lehet, hogy nem ezt választanánk. Ez utóbbi eset- ben tanácsos olyan szolgáltatót választanunk, amely lehetővé teszi, hogy minden csoport munkáját titkosítsuk a többiek elől a feladat végső beadásáig. Más esetek- ben esetleg arra lehet szükség, hogy csak a tanár láthassa a diákok munkáját, külö- nösen, ha a diákok személyesebb jellegű projekteken dolgoznak. Nagyon sokban befolyásolja ezt maga a feladat jellege. (Lásd a 2. fejezet.) Változtatás letiltása a beadási határidő után Az oldal adminisztrátoraként a tanár kezeli a dátum- és időpecsétet. Ha a diákok feladatot végeznek az oldalon, és munkájukat a határidő után adják le, arról adminként értesülünk. Ha azonban a diákok a saját oldalaik tulajdonosai és admi- nisztrátorai, megvan a lehetőség arra, hogy később adják be a munkájukat, majd „visszadátumozzák” az oldal időbeállításait, hogy úgy tűnjön, a munkát a határidő előtt adták be. Számtalan módja van a helyzet megoldásának: