Page 231 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 231
14. fejezet: A digitális szakadék és a digitális világban való jelenlét 229 – A digitális részvétellel lehetünk jelen az online közösségekben, alkotha- tunk digitális termékeket, részt vehetünk közös problémamegoldásban, és alakíthatjuk a média adatfolyamát. – A részvétel akadályai: „a részvételi szakadék”, az „átláthatóság problémá- ja” és az „etikai kihívás”. Fennáll a veszély, hogy a részvételi keretekhez való hozzáférés egyszerűen a digitális szakadékot növeli, és befolyással van arra, hogy ki lesz és ki nem lesz sikeres az online környezetben. Források Online források – Digizen.org (Keresőszó: „Digizen”). Az oldal célja, hogy a felelős digitá- lis polgárság magatartására hívja fel a fgyelmet, és ezt a gyakorlatot se- gítse elő. Tanácsok és források találhatók itt minden korosztálynak. – A „Digital divide”, „digitális szakadék”, „digital participation”, „digitális részvétel” kifejezésekre keresve olvassunk cikkeket, forrásokat az erről folyó vi tákról. – A Dél-kaliforniai Egyetem médiatudományi tanszéke, a The Annenberg School for Communication and Journalism kitűnő médiaismereti kérdő- ívet állított össze, amelynek alapján összeállíthatjuk saját osztálykérdő- ívünket. (Keresés: „USC literacy quiz”.) – A könyv weboldalán a digitális szakadékkal és a digitális részvétellel kapcsolatos linkek, fórumok és egyéb anyagok találhatók angol nyelven: www.sagepub.co.uk/poore Irodalom DAvies, J. – MerChAnt, G.: Web 2.0 for Schools. Learning and social participation. New York, Peter Lang, 2009. „Web 2.0 as social practice” (2. fejezet) 11–22. GrAnt, l.: Learning to be part of the knowledge economy: digital divides and media literacy. 2007. Elérhető: http://www2.futurelab.org.uk/resources/ publications-reports-articles/discussion-papers/Discussion-Paper816. Letöltés: 2011. október 13. Green, h. – hAnnon, C.: Their space. Education for a digital generation. 2007. 59–60. Elérhető: http://www.demos.co.uk/publications/theirspace. Letöltés: 2008. október 21.