Page 253 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 253
16. fejezet: Az online világ kockázatai 251 – A szolgáltatás megfelel-e országunk jogrendjének, különös tekintettel az infor- mációs önrendelkezés, az információ szabad áramlása, a fogyatékkal élők diszk- riminációjának tilalmát érintő szabályozásra? – Szükséges-e alternatív feladatokat adni azoknak a diákoknak, akik nem kíván- nak ilyen szolgáltatónál regisztrálni? Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Találjunk alternatív feladatot azoknak a diákoknak, akik nem kívánnak ilyen szolgáltatónál regisztrálni. – Mondjuk el a diákoknak/szüleiknek, hogyan távolítható el, illetve semlegesíthe- tő a releváns tartalom az oldalról. – Mondjuk el a diákoknak/szüleiknek, hogy a szolgáltatás információs önrendel- kezési szabályzata vagy felhasználási feltételei alapján korrekciós kötelezettsé- gük van. Az információs önrendelkezés és a titoktartás – alapkövetelmény: Alapo- san olvassuk át a közösségimédia-szolgáltató adatvédelmi tájékoztatóját. Intézménynév, márkanév, logo használata Ha arra használjuk az oldalt, hogy intézményünket képviseljük, ehhez az intéz- mény jóváhagyására lehet szükségünk, különösen akkor, ha olyan tartalmat posztolunk, amely neveket, logókat, védjegyeket tartalmaz. Amikor elfogadjuk a szolgáltatás felhasználási feltételeit, előfordulhat, hogy engedélyt adunk a szolgál- tatónak az oldalon posztolt minden tartalom felhasználására… ami egyben azt is jelenti, hogy engedélyt adunk nekik intézményünk brandjének használatára. Az, hogy valóban ez a helyzet áll-e fenn, az oldal felhasználási feltételeitől függ (pél- dául a nevek, logók, védjegyek nem tartoznak az oldalra posztolt „tartalom” def- níciójába). Ezért regisztráció előtt gondosan el kell olvasnunk a feltételeket. Átgondolandó: – Feltöltöttünk-e az oldalra olyan tartalmakat, amelyekben az intézmény logóját, nevét vagy más márkajelzését használtuk? Kifejezett engedély nélkül ne posz- toljuk az iskola logóját, ne használjuk a nevét, ne töltsünk fel olyan tartalmat, amely azonosíthatná az intézményt. – Amennyiben márkajelzéssel ellátott tartalmat töltünk fel az oldalra vagy a szol- gáltatás felületére, engedélyt adunk a szolgáltatónak a márkajelzés használatára is? Ha van engedélyünk az intézmény jelzését használni, nagyon fontos, hogy mi is és az intézmény is pontosan tudjuk, erre milyen feltételek vonatkoznak, és ezek számunkra elfogadhatóak legyenek.