Page 253 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 253
16. fejezet: Az online világ kockázatai 251 – A szolgáltatás megfelel-e országunk jogrendjének, különös tekintettel az infor- mációs önrendelkezés, az információ szabad áramlása, a fogyatékkal élők diszk- riminációjának tilalmát érintő szabályozásra? – Szükséges-e alternatív feladatokat adni azoknak a diákoknak, akik nem kíván- nak ilyen szolgáltatónál regisztrálni? Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Találjunk alternatív feladatot azoknak a diákoknak, akik nem kívánnak ilyen szolgáltatónál regisztrálni. – Mondjuk el a diákoknak/szüleiknek, hogyan távolítható el, illetve semlegesíthe- tő a releváns tartalom az oldalról. – Mondjuk el a diákoknak/szüleiknek, hogy a szolgáltatás információs önrendel- kezési szabályzata vagy felhasználási feltételei alapján korrekciós kötelezettsé- gük van. Az információs önrendelkezés és a titoktartás – alapkövetelmény: Alapo- san olvassuk át a közösségimédia-szolgáltató adatvédelmi tájékoztatóját. Intézménynév, márkanév, logo használata Ha arra használjuk az oldalt, hogy intézményünket képviseljük, ehhez az intéz- mény jóváhagyására lehet szükségünk, különösen akkor, ha olyan tartalmat posztolunk, amely neveket, logókat, védjegyeket tartalmaz. Amikor elfogadjuk a szolgáltatás felhasználási feltételeit, előfordulhat, hogy engedélyt adunk a szolgál- tatónak az oldalon posztolt minden tartalom felhasználására… ami egyben azt is jelenti, hogy engedélyt adunk nekik intézményünk brandjének használatára. Az, hogy valóban ez a helyzet áll-e fenn, az oldal felhasználási feltételeitől függ (pél- dául a nevek, logók, védjegyek nem tartoznak az oldalra posztolt „tartalom” def- níciójába). Ezért regisztráció előtt gondosan el kell olvasnunk a feltételeket. Átgondolandó: – Feltöltöttünk-e az oldalra olyan tartalmakat, amelyekben az intézmény logóját, nevét vagy más márkajelzését használtuk? Kifejezett engedély nélkül ne posz- toljuk az iskola logóját, ne használjuk a nevét, ne töltsünk fel olyan tartalmat, amely azonosíthatná az intézményt. – Amennyiben márkajelzéssel ellátott tartalmat töltünk fel az oldalra vagy a szol- gáltatás felületére, engedélyt adunk a szolgáltatónak a márkajelzés használatára is? Ha van engedélyünk az intézmény jelzését használni, nagyon fontos, hogy mi is és az intézmény is pontosan tudjuk, erre milyen feltételek vonatkoznak, és ezek számunkra elfogadhatóak legyenek.
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258