Page 252 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 252
250 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? – Át kellett-e lépnünk valamilyen védelmi rendszert, hogy hozzájussunk az anyaghoz? Ha illegálisan töltöttünk le videót, vagy hekkeltünk meg oldalt, akkor bajba kerülhetünk. Hasonlóképpen ne töltsünk fel saját oldalunkra más- honnan letöltött adattartalmat (videót, képet, bármit). – Minden adattartalmat és forrást megfelelően megjelöltünk? Ha minden rosszul sül el… (kockázatkezelés): – Azonnal távolítsuk el vagy semlegesítsük a jogsértő tartalmat az oldalon. Mit tegyek, ha szerzői jogsértésen kaptak? A szerzői jogsértési esetek többségében a jogsértőt felszólítják, hogy azonnal távo- lítsa el a jogsértő tartalmat, és semmisítse meg annak minden, a birtokában lévő másolatát. Amennyiben ennek a kérésnek nem teszünk eleget, jogi következmé- nyekre számíthatunk. A harmadik fél szerzői joga – alapkövetelmény: Ne posztoljunk szerzői jogot sértő tartalmakat az oldalunkon. Információs önrendelkezés és titoktartás A fejlett országok többségében súlyos büntetéseket von maga után az információs önrendelkezés (privacy) és a titoktartás megsértése. Ha megsértjük országunk in- formációs önrendelkezési törvényeit, nemcsak minket, hanem intézményünket is eljárás alá vonhatják, mert bár maga az intézmény nem lép szerződéses viszonyba a szolgáltatóval, a szolgáltató kijelentheti, hogy az oldalt és a szolgáltatást az intéz- ménnyel munkavállalói jogviszonyban végzett munkánk során használtuk. A szol- gáltatás felhasználási feltételeit és más, a használattal kapcsolatos információit el- olvasva eldönthetjük, milyen kockázatokat jelent az oldalon való regisztráció. Átgondolandó: – A szolgáltató kiadja-e magánadatainkat harmadik félnek? Ha igen, kinek? A megbízható szolgáltatók csak abban az esetben adnak ki rólunk adatokat, ha erre az adatkezelőnek joga van, például fejlesztőknek vagy technikusoknak, akik a szolgáltatás fejlesztésén, javításán dolgoznak. – Milyen garanciákat nyújt a szolgáltató az információs önrendelkezés vonatkozá- sában?
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257