Page 168 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 168
166 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Feladat: Fedezzük fel a különböző valós idejű kommunikációs módszerek „kultúráját”. Szánjunk időt arra, hogy felfedezzük a valós idejű kommunikáció különböző eszközeit. Szerezzünk tapasztalatot működésükről „funkcionális” értelem- ben, de főként a kommunikációs módszer „kultúráját” fgyeljük meg. Vizs- gáljuk meg például: – Kik vesznek részt ilyen beszélgetésekben? – Hogyan lépnek kapcsolatba egymással az emberek a chatcsatornákon… és miért? – Hogyan fejezik ki magukat a beszélgetők? – Milyen témákat érintenek? – Ki a kommentek, posztok, tweetek, üzenetek célközönsége? – Hogyan segítik elő vagy gátolják a párbeszédet? – Megvárják-e egymás válaszait, vagy egyszerűen csak írják az üzeneteket? – Milyen közös jelentések, meggyőződések és értékek fgyelhetők meg a hangnem, a stílus, a beszélgetések tartalma vonatkozásában? Ha sikerült meghatározni ezen kultúrák legfőbb jellegzetességeit, már meg- alapozott döntést hozhatunk, hogy a kommunikáció ezen formái alkalmasak vagy nem alkalmasak osztályunkban oktatási célra való felhasználásra. Összegzés – Az azonnali üzenetküldés, a chat, a Skype és a Twitter egyaránt valós ide- jű digitális kommunikációt lehetővé tevő szolgáltatások. – Ezeket az eszközöket használhatjuk arra, hogy társas konstruktivista, pár- beszédes és demokratikus, sokféle perspektívát egyesítő oktatást folytas- sunk. – Nyilvános, „chattípusú” szolgáltatások használatakor (például: azonnali üzenetküldés és Twitter) különösen tudatában kell lennünk a „láthatatlan közönség” jelenlétének, amely az osztály kommunikációját követheti. Üze- neteink, tweetjeink és minden kommunikációs megnyilvánulásunk kéret- len, kellemetlen ismer(e)tséget vonzhat, félreértés forrása lehet, vagy kira- gadható a szövegösszefüggésből. – Figyelembe kell venni a technikai (hardware) és intézményi (szerződési és működési szabályzatbeli) kötöttségeket, amikor VOIP-szolgáltatásokat használunk, mint például a Skype.
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173