Page 164 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 164
162 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Videó: A Twitter egyszerű angolsággal Keressünk rá a YouTube-on a „Twitter in Plain English”-feltöltésre, amely a Twitter működését mutatja be egyszerűen, érthetően. Mivel a Twitteren naponta több millió tweet fut, könnyű lenne elveszni az üzene- tek áradatában. A Twitter „zajának” csökkentése céljából a felhasználók kitaláltak egy módszert, amivel üzeneteiket biztosan eljuttathatják a közönségnek, és mások meg is találják azokat. A Twitter felhasználói különösen úgynevezett „hashtageket” használnak (a címkét – tag – a #, vagyis „hash” jel előzi meg), így felcímkézhetők a tweetek, és mások is megtalálják azokat az üzeneteket, amelyek iránt érdek- lődnek. A hashtageket arra is használják, hogy feltérképezzék a „trendeket” az oldalon: ha egy témában sok tweet hirtelen azonos címkét kap, akkor biztosan állítható, hogy a téma „trend”. Ötletek: Twitter – Használjuk a Twittert arra, hogy tanórák után folytassuk az osztálybeli beszélgetést. – Tweetekkel adjunk tanácsot és általános visszajelzést a diákoknak. – Osszunk meg linkeket és forrásokat a Twitteren. Biztassuk a diákokat, hogy ők is tweeteljenek. – Küldjünk információt és emlékeztetőket Twitteren. – Adjuk feladatul a diákoknak, hogy tanóra alatt tweeteljék ki gondolataikat, megfgyeléseiket. Mindenképpen adjunk egyedi hashtaget az üzeneteknek, hogy követni tudjuk az osztály tweetfolyamát. – Használjuk a Twittert a tananyaggal kapcsolatos kérdés-válasz munkában. A Twitter-felhasználók a „@” jel plusz a címzett neve kombinációval közvetlenül egymásnak is tudnak üzenetet küldeni. Tehát ha „jsmith36” felhasználónevű bará- tomnak kívánnék üzenetet küldeni a közelgő holdfogyatkozásról, valami ilyesmit írnék: „@jsmith36 Figyeld az eget ma éjjel 2330 gyönyörű #holdfogyatkozás”. Bár eredetileg jsmith36-nek szántam, az üzenetemet bárki láthatja, ezért nagyon fon- tos, hogy ilyen nyilvános fórumon soha ne küldjünk személyes, ellentmondásos vagy kényes információt (lásd a fejezet „Az IM, a chat, a Skype és a Twitter alkal- mazásának különleges szempontjai” részében).
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169