Page 161 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 161
9. fejezet Azonnali üzenetküldés, chat, Skype és Twitter Áttekintés A fejezet elején felvázoljuk az azonnali üzenetküldés (instant messaging – IM) és a chat hasonlóságait és különbségeit (mindkét szolgáltatás ismerős lehet már), majd ezekhez hasonló közösségimédia-eszközök, a Skype és a Twitter működésével, felhasználásával foglalkozunk. Ezeket az eszközöket azért mutatjuk be, mert sza- badon folyó, valós idejű beszélgetést tesznek lehetővé, amely segíti a társas tanu- lást, az ötletelést és a kreativitást. Foglalkozunk a láthatatlan közönség kérdésével, vagyis az online „követő” diákokkal, az intézményi szabályzatokkal és a hardware- igénnyel. Egy kis szervezéssel és a szolgáltatások gondos megválasztásával az osz- tály megtapasztalhatja a valós idejű együttes munka előnyeit; diáktársaikkal és a világ bármely részén tartózkodó szakértőkkel vehetik fel a kapcsolatot. Mi az azonnali üzenetküldés (IM), a chat, a Skype és a Twitter? Azonnali üzenetküldés (IM) és chat Az azonnali üzenetküldés (IM) digitális szövegtovábbítást tesz lehetővé úgy, hogy egy másik felhasználóval valós időben „beszélgethetünk”. Abban hasonló az SMS- üzenethez, hogy az üzenetek általában rövid terjedelműek (néhány tucat karakter), és lehetnek a „szövegbeszédben” rövidítések, illetve tömör, kifejező szimbólumok is. Az azonnali mobil üzenetküldés (mobile instant messaging – MIM) lehetővé teszi, hogy az IM-szolgáltatások mobil eszközökről, például mobiltelefonról is elérhetőek legyenek. Az azonnali üzenetküldés beszélgetései általában fájlként el- menthetők és később újraolvashatók.
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166