Page 202 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 202
200 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Összegzés – Az online hatékonyságnövelő eszközök a közösségi hálózatok jellemző eszközeit alkalmazzák; ilyen a fájlmegosztás, az együttműködés, a szink- ronizálás, ami által a munkavégzés hatékonysága nő, és ilyen az online környezetű időgazdálkodási eszközök elérhetősége is. – A hatékonyságnövelő eszközöket használhatjuk arra, hogy bármilyen, az internethez kapcsolódó eszközről elérhessünk dokumentumokat, naptára- kat, jegyzeteket, feladatlistákat és ezekhez hasonló tételeket. – A diákok a hatékonyságnövelő eszközök használatával fájlkezelési és idő- gazdálkodási készségeiket fejlesztik. – Online tárhelyek használatakor a biztonság kedvéért mindenképpen ké- szítsünk biztonsági másolatot helyi merevlemezre a legfontosabb doku- mentumokról. – Ne osszunk meg tartózkodási helyünkre vonatkozó adatokat; se a magun- két, se a másokét közösségimédia-felületeken. Az ilyen információ nyilvá- nossága veszélyeztetheti biztonságunkat. – Előfordulhat, hogy szerzői jogot sértünk, ha online tárhelyre töltünk fel és/vagy onnan osztunk meg szerzői jog hatálya alá tartozó dokumentu- mokat. Források Online források – Google Docs for educators. Tanácsokat, példákat, tippeket ad. Keresés: „Google Docs for educators”. – Érdekes példákat és ötleteket kaphatunk az online dokumentummegosztás oktatási felhasználásáról, ha rákeresünk a „Google docs school project” kifejezésre. – A könyv weboldalán további források, fórumok és egyéb információk találhatók a hatékonyságnövelő eszközök oktatásbeli felhasználásával kapcsolatban: www.sagepub.co.uk/poore