Page 153 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 153
8. fejezet: Vizuális média 151 Képregények Mozdulatlan, tehát nem animált karaktereket is alkothatunk a MakeBeliefComix, a Stripgenerator, a Superhero Squad (a Marvel Comics weboldala), a Pixton és a ToonDoo segítségével. Ahogy az online digitálisanimáció-szolgáltatók esetében említettük, itt is választhatunk a szereplőkészletből, a díszletekből, szöveget írha- tunk be, és közvetlenül online publikálhatjuk a képregényt… nem szükséges letöl- teni a szoftvert. Milyen előnyei vannak a vizuális médiának az oktatásban? Társas tanulás és együttműködés Bár ezen a területen könnyen lehet egyéni projekteket végigvinni, nagyon hasznos lehet, ha a diákok tanulópárokat alkotva vagy közös projektmunkában együtt dol- goznak, ha együtt alkotják meg az online nyilvánosságra hozandó vizuális elemeket. A közös munka, az eredmény közös bemutatása nagyon hatásos pedagógiai eszköz lehet, különösen, ha a diákok szélesebb közönségnek mutatják be munká jukat. Narratív szövegalkotás és közönségtudatosság A fotómegosztás, a prezentációk és az animációk is lehetőséget teremtenek a diá- kok számára, hogy kreatív narratívákat, történeteket hozzanak létre az osztály té- máira (a videókészítés – amivel ebben a könyvben nem foglalkozunk – ugyanezt a célt szolgálja, míg a videómegosztás didaktikusabb jellegű). Képeket gyűjthetünk össze és fotóesszéként mutathatjuk be, különösen, ha a diákok egy fotómegosztó szolgáltatás „diasorkészítő” vagy „vegyes szerkesztési” eszközeivel rendezik át a képeket, amelyekhez szöveget, átfedő képeket és zenét tehetnek. Animáció készí- téséhez valamiféle kiinduló forgatókönyvet kell létrehozniuk úgy, hogy a cselekvés és a párbeszédek a témához kapcsolódva, releváns módon vigyék előre a történe- tet. A strukturáltságon és a dizájnon kívül mindkét műfajnál fontos, hogy a készí- tés során gondoljunk a közönség igényeire és elvárásaira. Csak így lehet sikeres a narratíva. Több képesség fejlesztése Ezek a médiaelemek talán legegyértelműbben a vizuális tanulást segítik, és új le- hetőségeket adnak információ bemutatására és megosztására az osztályban. Ám ez a médium egyben elősegíti azt is, hogy a diákok vizuális szövegeket hozzanak
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158