Page 149 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 149
8. fejezet Vizuális média Áttekintés Számos közösségimédia-szolgáltatás teszi lehetővé vizuális anyagok feltöltését, sőt vannak olyan szolgáltatók is, ahol közvetlenül lehet online videótartalmat létre- hozni és szerkeszteni úgy, hogy nem kell különleges szoftvereket letölteni és tele- píteni a saját számítógépünkre. Ebben a fejezetben arra koncentrálunk, hogyan használhatjuk a közösségimédia-oldalakat és oszthatunk meg videókat, fotóalbu- mokat és fotókat, valamint hogy miként hozhatunk létre saját képregényt és ani- mációt online. Bemutatjuk a narratív és tudásmegosztó technikákat, és azt is, hogy ezek miképpen hasznosíthatók az oktatásban. Vizsgáljuk a gondosság hiányának következményeit, a nem megfelelő tartalom esetén szükséges teendőket, a kom- mentek ellenőrzésének, a gyermekekről készült képeknek a kérdését, valamint jogi megfontolásokat is (beleértve a szerzői jogi és a felhasználói szerződéssel kapcso- latos problémákat). Gyakorlatibb témákkal is foglalkozunk, köztük a platformok kompatibilitásával és a sávszélességigénnyel. Fontos megjegyezni itt, hogy a videó inkább „videómegosztás”, mint „videótar- talom-létrehozás” értelemben szerepel; ha az utóbbi iránt érdeklődünk, keressünk rá a neten, számos remek videótartalom-létrehozást tanító oldalt találhatunk. Mit jelent a vizuális média? Sokféle vizuális médiaelem használható fel az oktatás színesítésére. Ez a rész a leggyakoribbakat mutatja be. Fotómegosztás A fotómegosztó oldalak lehetővé teszik, hogy fotóinkat feltöltsük az internetre, ott tároljuk, szerkesszük, rendszerezzük azokat. A legnépszerűbb és talán legismer-
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154