Page 144 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 144
142 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Összegzés – A podcast folytatásos digitális audioprogram, amelynek rendszeresen új „epizódjai” jelennek meg, amelyekre a hallgatók feliratkozhatnak, így az epizódok megjelennek a hírfolyamaikban. – Podcast készítéséhez hangrögzítőberendezés, mikrofon, szerkesztő szoft- ver, tárhelyoldal és a podcast terjesztése szükséges (ez általában RSS-feed által valósul meg). – A podcastkészítés segíti a diákokat számos készség, többek között a tech- nikai, a társas, a kommunikációs, az intellektuális és projektmenedzs- ment-készségeik fejlesztésében. – A podcastok különböző szerkezetűek lehetnek. Alaposan gondoljuk át, melyik felel meg a legjobban az osztály podcastkészítési céljainak. – A podcastprojektek általában hosszú távú és elég bonyolult projektek. A diákokkal gondosan meg kell tervezni, és ki kell dolgozni a podcast fel- építését; kutatómunkát kell végezni, interjúkat készíteni; forgatókönyvet írni, elkészíteni a felvételeket, összeállítani, szerkeszteni, majd közzétenni az interneten. – Mindenképpen legyen engedélyünk az interjúalanyoktól és a zenék szer- zői jogainak tulajdonosaitól a felvétel internetes terjesztésére. Források Emberek – Találjunk valakit, akinek már van tapasztalata podcastolásban. Segítségük, ta- nácsaik felbecsülhetetlen értékűek. – Diákjaink legyenek „problémamegoldó asszisztensek”. Ebben a projektben egy csapatban vagyunk a diákjainkkal; szánjunk rá időt, tanuljunk egymástól. Podcasting az oktatásban – példák – A Radiowaves.co.uk oldalon sok oktatási podcastpéldát találhatunk, amelyeket különböző korosztályú gyerekek készítettek. A weboldal sze- rint van biztonságos podcastszolgáltatásuk is: „Safe school podcasting, video and blogs for young people to report on their world.” – Radio WillowWeb (Keresés: „Radio WillowWeb Willowdale Elementary”) A Willowdale Általános Iskola tanárai és ötödikesnél idősebb diákjai ké- szítik. Az iTunes felületén érhető el.