Page 143 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 143
7. fejezet: Podcasting, zene- és audioanyagok 141 2. lépés. Határozzunk meg bizonyos technikai alapokat! Mérjük fel technikai forrásainkat és szakértelmünket. Határozzuk meg a podcastkészítés folyama- tát! Kérjük meg az (idősebb) diákokat, hogy alkossanak csoportokat, és mér- jék fel, mi a legjobb, leghatékonyabb módszer a célok elérésére: – Milyen hangrögzítő berendezés szükséges? – Milyen hangszerkesztő szoftvert használjunk? – Hogyan tudunk bejutni az RSS-hírfolyamba, hogy mások feliratkozhassa- nak a podcastjainkra? – Hol publikáljuk a podcastunkat? – Milyen szolgáltatásokat használjunk a podcast tágabb körben való terjesz- tésére? – Hogyan és hol reklámozzuk a podcastot? Kiindulópontot jelenthet a diákok számára a fejezeten belül, valamint a feje- zet végén a „Források” részben felsorolt számos weboldal és szolgáltatás. 3. lépés. Készítsük el az első podcast epizódot! Osszuk fel a munkát a diákok kisebb csoportjai között! Feladatok: – Az epizód vázlatának és forgatókönyvének elkészítése – Háttérkutatás, adatgyűjtés – Logisztika (interjúk szervezése, hangfelvétel helyének lefoglalása, szer- kesztési idő betervezése, stb.) – A műsorvezetői szövegek elkészítése, interjúk felvétele – A műsor felvétele – A műsor szerkesztése – Megfelelő zene keresése, jogtisztaság ellenőrzése (idősebb diákok ezt ta- nári felügyelet mellett el tudják végezni) – Közzététel, reklám, terjesztés A második és az ezt követő epizódoknál cseréljük a feladatokat a diákok kö- zött, hogy minden diák tapasztalatot szerezzen a podcastalkotás minden fo- lyamatában. Akármit határoztunk is el, csak vágjunk bele!
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148