Page 142 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 142
140 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? – Hol készíti a hangfelvételeket? Milyen problémákkal találkozott a felvéte- lek kapcsán? – Az Audacity, a Garageband szoftvereket használja szerkesztésre, vagy mást? – Mennyi időt vesz igénybe – valójában? – Mire kell vigyáznom a kezdeti szakaszban? – Hogyan publikálja, reklámozza és terjeszti a podcastot? Blogban vagy website-on keresztül? Tárhelyszolgáltatón keresztül, mint az iTunes, a Radiowaves.co.uk vagy a PodBean? – Milyen problémákkal találkozott? – Hogyan kezeli a szerzői jogok kérdését (a sajátját és másokét)? Hogyan talál (fel)használható zenét? – Vannak csapdák, amelyekre nagyon oda kell fgyelni? (Például idő, pénz, technika stb.?) – Ha újrakezdené, mit csinálna másként vagy jobban? Lehetőleg minél többet jegyzeteljünk, és nyugodtan kérjünk további segít- séget, tanácsot, hogy elindíthassuk az osztály podcastját. Feladat: Tanuljunk menet közben… az osztállyal! Tekintsük a podcastprojektet az egész osztály tanulási feladatának: fogadjuk el, hogy a diákok tanítanak minket, ahogy mi tanítjuk őket, miközben az online audioanyagok készítésének technikai részleteit tapasztaljuk ki. 1. lépés: Határozzuk meg a podcast koncepcióját! Olvassuk újra „A podcast koncepciójának kialakítását” és „A podcast stíluselemeinek meghatározását” a „Különleges szempontok” rész alatt ebben a fejezetben. Ötleteljünk az aláb biakról az egész osztállyal vagy kis csoportokkal: – Mi legyen a podcast fő témája, koncepciója? – Mi legyen a podcast elsődleges célja? – Milyen tartalmat állítsunk elő? – Ki lesz a közönség? – Mik az alapvető szabályok? – Milyen formátum(ok)at használjunk? – Milyen gyakorisággal publikáljunk új epizódot? Beszéljük meg a felmerült gondolatokat, és hozzunk döntést. Írjuk le a dön- tést.
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147