Page 15 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 15
Tartalomjegyzék 13 9. fejezet Azonnali üzenetküldés, chat, Skype és Twitter 159 Áttekintés 159 Mi az azonnali üzenetküldés (IM), a chat, a Skype és a Twitter? 159 Azonnali üzenetküldés (IM) és chat 159 Skype és VOIP (Voice Over Internet Protocol) 160 Twitter 161 Az IM, a chat, a Skype és a Twitter alkalmazásának előnyei az oktatásban 163 Pedagógia 163 Különböző perspektívák integrálása 163 Kapcsolattartás az osztálytermen kívül 163 Az IM, a chat, a Skype és a Twitter alkalmazásának különleges szempontjai 164 Tudnunk kell, kivel beszélünk 164 A VOIP alkalmazására vonatkozó intézményi szabályozás 164 A VOIP audio- és videóműködéséhez szükséges hardware-eszközök 165 A diákok „követése” a Twitteren 165 Láthatatlan közönség a Twitteren 165 Források 167 Online források 167 Irodalom 167 10. fejezet Könyvjelzős oldalak, kivágások, gondolattérképek, kérdőívek 168 Áttekintés 168 Mit jelent a könyvjelzős oldal, a kivágás, a gondolattérkép, a kérdőív? 168 Könyvjelzős oldalak (Bookmarking) 168 Kivágások (Clippings) 170 Gondolattérképek (Mindmapping) 171 Kérdőívek és felmérések 172 A könyvjelzős oldal, a kivágás, a gondolattérkép, a kérdőív alkalmazásának előnyei az oktatásban 174 Könyvjelző: az információ összegyűjtése, rendszerezése és megosztása 174 Gondolattérképek: gondolatok és problémák vizuális megjelenítése 174 Kivágások: online anyagok értékelése és szintézise 176 Kérdőívek és felmérések: kutatás és kritikai médiakészségek 176 A könyvjelzős oldalak, a kivágások, a gondolattérképek, a kérdőívek alkalmazásának különleges szempontjai 176 Nem megengedett tartalom 176 Gondolattérképezési készségek 177