Page 71 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 71
3. fejezet: A közösségi média funkcióinak és alkalmazásának jellemzői 69 – Ne feledjük: ezt nem lehet elrontani… Kivéve, ha nagyon tudjuk, mit csinálunk, és a közösségimédia-szolgáltatók forráskódjaival machinálunk. Ám ez a több- ségre nem jellemző, és általában valamilyen bűncselekményt valósít meg, aki eddig a szintig jut. Szóval nyugodtan játsszunk, kutassunk, alkossunk… Csak ne felejtsük el menteni a munkánkat! – Nem a szoftver, hanem én! Ha félelmetesnek találjuk a világhálót, akkor ha va- lami elromlik, talán a számítógépet hibáztatjuk, vagy a rendszert, amit hasz- nálunk, vagy a szolgáltatást működtető embereket, esetleg valami megnevez- hetetlen külső tényezőt. Sokat tehetünk az aggodalmak csökkentéséért, ha tudatosítjuk magunkban: a problémák legvalószínűbb magyarázata nem rend- szerhiba, hanem „felhasználói inkompetencia”. Amikor valami „elromlik” vagy „nem működik”, lépjünk vissza az előző lépésre, és ellenőrizzük, milyen hibát követhettünk el: lehet, hogy elfelejtettünk kitölteni egy kötelező információs rubrikát; esetleg elgépeltük az e-mail címünket; vagy elfelejtettük elmenteni a munkánkat. A felismerés, hogy valószínűleg nem a géppel, hanem velünk van a probléma, olyan stresszoldó technika, amely valóban hatásos tud lenni. Összegzés – Az RSS nagyon fontos technológia a közösségimédia-tartalmak terjeszté- sében. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy helyre gyűjtsék az őket ér- deklő friss adatokat. – A közösségi médiában vannak közös vonások, például: címkék, hiper- linkek, widgetek, beágyazó kódok. – Amikor egy közösségimédia-szolgáltatónál regisztrálunk, gondosan el kell olvasnunk a felhasználói feltételeket, oda kell fgyelnünk, milyen felhasz- nálónevet választunk, és hogy mindenképpen biztonságos jelszót adjunk meg. – Ha közösségimédia-szolgáltató felületén dolgozunk, rendszeresen mentsük el munkánkat. – Nagyon fontos, hogy diáklogin körülmények között is próbáljunk ki min- den olyan közösségimédia-szolgáltatást, amit az osztályteremben használ- ni tervezünk. – Az, hogy milyen hozzáállással viszonyulunk a közösségi média felhaszná- lásához, nagyon sokat számít abban, mennyire sikeresen valósítjuk meg a közösségimédia-projekteket az osztályteremben.