Page 70 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 70
68 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? Ha tehát közösségi médiát használunk, esetleg szükséges lehet megváltoztatni a felhasználói támogatásról szóló eddigi elképzeléseinket. Az „ügyfélszolgálati” mo- dell helyett a „segíts magadon” modell felé kell elmozdulnunk. Ami azt illeti, mi- nél gyakrabban „segítünk magunkon”, annál gyorsabban tanuljuk meg a szolgálta- tás működését, és a problémamegoldó készségünk is fejlődik. Néhány tipp az önsegítéshez: – Olvassuk el a GYIK-szövegeket! A GYIK általában közérthetően, egyszerű nyel- vezettel íródott. A GYIK-szövegeket általában arra használjuk, hogy kérdéseket tegyünk fel a szolgáltatás működésével kapcsolatban. Pl.: „Hogyan hívhatok meg másokat, hogy nézzék meg az általam feltöltött wikiket?” – Keressünk a szolgáltatás fórumában! Használjuk ki a fórumot, szerezzünk in- formációt bármilyen, a szolgáltatással kapcsolatos problémánkról! Érdekes kér- désekkel találkozhatunk. Pl.: „Az Acme podcast plug-in nem olvassa az MP3- fájlomat.” „Nem tudok két képet egymás mellé tenni.” Ha olyan szolgáltatást találunk, aminek nagy felhasználói közössége van, elég biztosak lehetünk ab- ban, hogy valaki másnak már volt ugyanolyan problémája, mint nekünk van, és a közösség már kitalálta, hogyan kell megoldani. Legalábbis ötleteket kapha- tunk, hogyan próbáljuk megoldani. – A megoldás a Google keresője. Nem csak a szolgáltatás fórumán kaphatunk vá- laszt kérdéseinkre. A teljes kérdésre keresés (pl.: „Miért nem látom a vizuális szerkesztőt a WordPressben?”) gyakran elég jó eredményeket hoz. – Keressünk megoldásokat a YouTube-on. A YouTube-on nagyon sok kitűnő, köz- érthető videós oktatóanyag van. Ha például tudni szeretnénk, mi az a blog, ke- ressünk rá a YouTube-on, és nézzük meg a videót. – Fedezzük fel, mit lehet és mit nem! Ha el tudjuk képzelni, hogy valamit megcsi- nálunk a neten, akkor azt valószínűleg meg is lehet csinálni… csak rá kell ke- resni a Google keresőjében. Ha például eszünke jut, hogy jó ötlet lenne a fájlja- inkat a világhálón tárolni, hogy ne kelljen folyton e-mailben küldeni magunknak a dokumentumokat biztonsági mentés céljából, akkor keressünk valami olyas- mire, mint például „online fájltárolás”. Ha azt szeretnénk, hogy a diákjaink a tanagyag egy eleméből képregényt készítsenek, írjuk be a Google keresőjébe, hogy „online képregénygenerátor”, és nézzük végig az eredményeket! Kiinduló- pontunk a következő legyen: „Ha akarom, akkor valószínűleg meg is tudom tenni.” Mindemellett fontos, hogy ne legyen rajtunk nyomás: – Nem kell mindig mindent előre tudnunk. Szánjuk rá az időt, nyugodtan fedez- zünk fel egy-egy új oldalt, új szolgáltatást. Előbb tanuljuk meg az alapokat, majd innen építkezzünk tovább.
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75