Page 61 - A médiáról neked, 2. rész
P. 61
59 A tinédzserek körében Magyarországon az úgynevezett „napi vlogok” a legnépszerűbbek. Az idősebbek talán épp ezeknek a témáját találják a legfurcsábbnak, hiszen a vloggerek ezekben tulajdonképpen hétköznapi apróságokról beszélnek, ami éppen eszükbe jut: az aznap kinőtt pattanásukról, vagy épp arról, hogy mennyire tele van a hasuk – körülbelül olyan stílusban, mintha az iskolai szünetben a haverokkal csevegnének. Időnként válaszolnak rajongóik kommentjeire, máskor kicikiznek bizonyos jelenségeket vagy embereket, megint máskor csak hülyéskednek minden különösebb tartalom nélkül. A felnőttek úgy érezhetik, hogy ezek „tartalmatlan tartalmak”, amelyeket már az iskola folyosóján is fárasztó hallgatni, de rögzíteni, meg nyilvánossá tenni végképp furcsa. Nem is nagyon értik, hogy lehet, hogy a készítőiket sok ezren (Amerikában akár több százezren is) követik. A vlognézőknek nincsenek ilyen kétségeik. Nekik nagyon is tetszik az, hogy • beleláthatnak egy magukhoz hasonló fiatal gondolataiba; • hogy egy kattintással bármikor bekerülhetnek egy jó fej lány vagy srác társaságába; • hogy bennfentessé válnak, és osztálytársaikkal tudnak beszélni az aktuális videókról.