Page 28 - Megan Poore – Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
P. 28
26 Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? azt rögtön fel tudják használni az oktatásban, és kísérletezhessenek velük. A könyv továbbá útmutatást ad olyan témákban is, amelyek különleges fgyelmet igé nyelnek a különböző közösségimédia-eszközök és -szolgáltatások oktatásbeli felhasználá- sában. Így például a közösségimédia-felületek használata kapcsán szóba kerül töb- bek között, hogy visszaigazoljuk vagy bejelöljük-e tanítványainkat a Facebookon; hogyan kezeljük az esetlegesen előforduló wikiszerkesztői csatározásokat, milyen jogi kérdések merülhetnek fel a posztolás során, és vajon az osztályblog nyilvános legyen-e, vagy titkos. A területen való könnyebb eligazodás érdekében további anyagokat töltöttünk fel a könyv honlapjára. A vázlatok, tervezőlapok (planning forms), ellenőrzőlisták és egyéb linkek itt találhatóak: http://www.sagepub.co.uk/poore. Nagyon hasznos a tanároknak felkeresni ezt a weboldalt, hogy a lehető legjobb eredményt érhessék el; egyben hozzájárulhatnak saját forrásaikkal és ötleteikkel, továbbá részt vehet- nek az eszmecserékben. Folyamatosan fgyelni fogom az oldalt, és időnként taná- csot, visszajelzést adok a fórumokon. Ám mielőtt továbblépnénk, van néhány fontos, a szöveget illető tudnivaló. Az „osztály” és az „osztályterem” szóval a tanítás gyakorlatát jelölöm; így az „osz- tályterem” jelentése ebben a könyvben nem korlátozódik a közvetlenül a diákokkal töltött időre, hanem áthat az otthoni munkaként kiadott feladatokra, a „mobil” kör- nyezetben végzett tevékenységeikre is. Végezetül fontos megjegyezni, hogy bár az online zaklatásnak (cyberbullying) külön fejezetet szentelünk, az internetes biztonsággal nem foglalkozunk külön, mert az egész szövegben különböző szinteken és több alkalommal érintjük ezt a kérdést. Nem egyszerűen a megelőzésre koncentrálunk, és arra, hogy a gyereke- ket, fatalokat minél előbb tájékoztassuk az online zaklatás káros következményei- ről; ez a szöveg tágabb értelemben közelít az online biztonsághoz. Azzal, hogy az internetet oktatáselméleti, pedagógiai és gyakorlati szempontokból tárgyaljuk, és bemutatjuk, milyen dinamikus társadalmi, jogi és felhasználási feltételek kontex- tusában használjuk a közösségi médiát, sokkal mélyebb tudást, részletesebb képet kapunk arról, hogyan befolyásolja a digitális technológia az életünket.
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33