Page 27 - A médiáról neked, 2. rész
P. 27
25 Gyakorlatok 1. Van olyan szó az előző oldalon látható ábrán, amelyiknek nem érted a jelentését? Ha igen, nézz utána, vagy kérdezd meg, és írd ide, mit találtál: Válassz ki két szót az ábráról, amelyet pontosan értesz, és a saját szavaiddal írd le, mit jelentenek! ¨ Az ábrán bemutatott folyamatból melyik szerep, melyik munkakör a legvonzóbb számodra? Miért ezt választottad, mely tulajdonságaidhoz illik leginkább ez a szerep? ¨ Gondold végig, hogy a barátaid és az ismerőseid közül ki melyik szerep, munkakör betöltésében volna a legsikeresebb! Hogy állna össze a Te reklámkampánycsapatod? Ki milyen szerepet kapna, ha te válogathatnád össze a stábot? 2. Pedálos kisautó A múlt század elején kis papírképeken mutatták be termékeiket a kereskedők, a játékkereskedők is. Ezeket számolócédulának hívták, mert a hátoldalukon a boltos ki tudta számolni, mennyit kell a vevőnek fizetnie. A szép színes képekkel díszített lapocskák kihasználták a gyerekek gyűjtőszenvedélyét, mert nagyon sokféle képpel készültek. Ahhoz azonban, hogy megszerezzék őket, be kellett menniük a boltba. És ha már ott voltak, persze a szüleikkel, akiknél a pénz volt, akkor remélhetőleg vásároltak is. A gyerekeket megcélzó reklámok közül ezek a számolócédulák számítanak a legkorábbiaknak. A legszebb és legnagyobb pesti játékáruház, az Árkád Bazár több gyűjthető sorozatot is kiadott, a „Gyűjtsd össze mindet!” szlogennek megfelelően. Volt olyan, amelyen a bolt kínálatát is láthatták, még az árakat is feltüntették rajta. at is feltüntették rajta. a) Képzeld el, hogy ez a játékautó milyen a valóságban! b) Vizsgáld meg alaposan a reklámját! Mi újat tudtál meg belőle az autóról? Milyen plusz információkat ad hozzá a játékautóhoz a reklámja? A leírásban olvashattad, hogy már a reklámvilág első időszakában is bevett reklámfogás volt, hogy a gyerekeket gyűjtésre buzdították. Ugye ismerős? Fel tudsz idézni hasonló helyzetet a saját életedből? Te mit gyűjtöttél?
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32