Page 5 - ertse_meg_on_is_a_mediauzeneteket
P. 5
6-9 ÉVES GYEREKEK A REKLÁMOK HATÁSA A KISGYERMEKEKRE Az életterünk tele van reklámokkal: a buszmegállók, az épületek falai, az utcai hirde- tőtáblák, a közösségi oldalak, a nyomtatott sajtótermékek vagy akár a gyerekeknek szóló videojátékok is a hirdetők kedvelt felületei. A 6–9 éves gyerekekre jellemző lehet, hogy nem tudják megkülönböztetni a valóságot a fi kciótól, ezért különösen könnyen befolyásolhatóak és könnyű célpontot jelentenek a kereskedőknek. Ezt a kiszolgáltatottságot a gyerekek nem érzékelik, ezért mindig a körülöttük lévő felnőt- teknek kell tudatosítani bennük a reklámok hatásait. Érdemes kérdéseket feltenni nekik a reklámokkal kapcsolatban: például, hogy hihetőnek tartják-e a történetet, vagy hogy valóban szüksége van-e egy gyereknek a reklámozott termékre, és ha igen, miért, ha nem, akkor miért nem. TÉVÉNÉZÉSI SZOKÁSOK Egy 16 év alatti gyermek átlagosan napi három órát ül a tévé előtt. Sokszor nem azért néznek tévét, mert érdekes számukra a műsor, hanem mert könnyen hozzáférhető a tartalom, ezért különösen fontos, hogy szelektálásra bátorítsuk őket és csak a koruk- nak megfelelő műsorok elérését engedjük meg nekik. 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10