Page 3 - ertse_meg_on_is_a_mediauzeneteket
P. 3
A SZÜLŐ VAGY A A PEDAGÓGUS NEVELŐ FELADATA FELADATA • Legyünk jelen! • Médiaeszközök az oktatásban A legfontosabb, hogy a gyermek úgy érezze, A pedagógus a médiaeszközöket az okta- hogy fordulhat hozzánk, ha problémája akad tás-tanulás folyamatába jól beillesztve rávilá- a médiaüzenetek értelmezésével. Nézzünk gíthat a média különböző hatásaira, ráadásul együtt tévét, internetezzünk együtt a a gyerekek számára ismerős és izgalmas gyerekekkel és közben tegyünk fel kérdése- felületen adhatja át a tudását. ket nekik, hogy valóban jól értelmezik-e az • Modern pedagógus, menő pedagógus információkat. Ha a tanárok ismerik azokat a tévécsa- • Haladjunk a korral! tornákat, internetes oldalakat, blogokat, Legyen a főszerep a bátorságé a félelem és a videoblogokat vagy sorozatokat, fi lmeket, távolságtartás helyett! A gyermek érdeké- amelyeket a gyerekek előszeretettel néznek ben a szülőnek is alapvető ismeretekkel kell vagy olvasnak, akkor nemcsak az az előnyük rendelkeznie a médiáról. lesz meg, hogy segíteni tudnak a diákoknak a felmerülő problémák megoldásában, ha- • Beszélgessünk a gyerekekkel! nem akár sokkal népszerűbbek is lehetnek a Fontos, hogy ismerjük, milyen eszközöket (okostelefon, számítógép, televízió stb.), gyerekek körében, hiszen közös tudásuk lesz milyen tartalmakat szeretnek a gyermekeink, a médiaeszközökről és -tartalmakról. és hogy vajon miért éppen ezek a kedven- • A médiaértésben nincs 10 perc szünet ceik. Ez segít megértenünk a motivációikat Ahogyan a gyerekek sem teszik le a média- és célzottan tudunk tanácsokat adni vagy eszközöket egy-egy célzottan a médiáról szabályokat felállítani nekik a médiahaszná- szóló óra után, úgy a pedagógusnak is lathoz. folyamatosan résen kell lennie, hogy a gye- rekek valóban biztonságosan használják-e az • Töltsünk le szűrőszoftvereket! informatikai eszközeiket. Ehhez elengedhe- Nem mindig tudunk gyermekünk mellett tetlen, hogy ismerjék a diákok médiahaszná- lenni, amikor a médiaeszközöket használja, lati szokásait, valamint hogy tudják, hogy a ezért érdemes szűrőszoftvereket letöltenünk a számítógépekre, okostelefonokra, tabletek- gyerekek közötti interakció gyakran a neten re, amelyek megakadályozzák, hogy kiskorú történik, így médiakompetencia nélkül a tanár sem tud hatékony lenni például az gyermekeink olyan tartalomhoz férjenek osztályban való konfl iktuskezelések során. hozzá, amelyek károsak lehetnek számukra. • Használjuk a televíziók gyermekzár funkcióját! A gyermekzár a korhatár-besorolás alapján szelektálja a műsort, illetve egész csatornák letiltását is lehetővé teszi. A beállításokról bővebb információ található a gyermekbarat.nmhh.hu oldalon. 3
   1   2   3   4   5   6   7   8